Lulu pages

Terkini dari alin

Friday, June 13, 2014

Anda belum ada jadual lengkap Piala dunia/World Cup 2014??


Salam pembaca!!

Umum tahu piala dunia sudah dibuka dalam satu majlis perasmian gilang gemilang awal pagi tadi dan terus disusuli dengan pembukaan perlawanan pertama iaitu Brazil menentang Croatia. Yang menyaksikan gergasi bola sepak ini, Brazil menang selesa dalam perlawanan itu. Bagi peminat bola, piala dunia tidak akan lengkap tanpa jadual penuh perlawanan.

Masih tidak terlambat untuk anda yang belum ada jadual perlawanan kerana anda boleh mendapatkan jadual perlawanan yang lengkap dan berwarna dalam majalah astro view keluaran bulan jun. Dan untuk anda yang rasa ingin lebih mudah, anda boleh saja muat turun jadual perlawanan itu menerusi aplikasi di telefon anda, hah bolehlah sentiasa update walau dimana juga berada kan.


Setiap kali musim piala dunia tiba, memang agak sukar juga kalau ada pasangan yang tidak sama-sama minat. Namun mungkin bagi pasangan yang tidak sama minat, anda bolehlah tarik nafas lega sebab keseluruhan perlawanan hanya berlangsung di waktu subuh waktu Malaysia. Siap mata panda hehe. Alhamdulillah dirumah ni, alin dan suami ada minat yang sama dan takde masalah duduk berdua dan enjoy tonton hehe. Apa yang buat kami lebih teruja, ini adalah world cup pertama kami lengkap dengan astro pvr.. Boleh rakam dan tonton sampai puas.

Walaupun berkongsi minat yang sama, tapi pasukan yang kami sokong sangat berbeza. Encik suami lebih menyokong Italy dan Argentina, sementara alin pula Spain.. Enjoy piala dunia/world cup dan insha Allah selamat menyambut bulan ramadhan...





.

Thursday, June 12, 2014

Pemandangan Gunung Kinabalu dari dalam penerbangan menuju ke Tawau


Salam pembaca..

Dah banyak kali menaiki penerbangan antara Tawau dan Kota Kinabalu. Tapi memang selalu tak perasan pemandangan menakjubkan ni, boleh tengok Gunung Kinabalu tersergam indah dari dalam kapal terbang. Subhanallah, betul-betul boleh nampak dengan jelas puncaknya. Rasanya, kalau kamu menaiki penerbangan awal pagi, mesti boleh nampak orang mendaki kat atas puncak gunung tu. Sebab alin pernah nampak ketika lalui pergunungan ni menaiki kereta disebelah pagi. Waktu yang paling tepat ialah ketika matahari terbit..

Peluang melihat pemandangan menakjubkan ni tak dilepaskan begitu saja. Terus capai handphone dan ambil gambar. Cantikkan? Memanglah cantik. Biasa kalau dari bawah, selepas jam 9 pagi memang susah nak nampak puncak gunung ni disebabkan sudah tertutup dengan kabus. Tapi melalui penerbangan ni, dalam pukul 10 pagi, masih boleh nampak dengan jelas puncak gunung tu.


Ada kisah disebalik kepulangan kami kali ini. Inilah kepulangan yang pertama sejak 'tinggal' kat Kuching ni. Agak kekok juga, tapi perjalanan yang singkat ni nampaknya terancang dengan begitu baik, dan walaupun banyak juga duit yang habis ( yelah dari Kuching ke Tawau kena naik 4 penerbangan ulang alik, sebab takde direct flight. Kena melalui Kota Kinabalu), sekurang-kurangnya kami enjoy..dan misi utama kami kembali dapat dilaksanakan dengan jayanya





.