Lulu pages

Terkini dari alin

Wednesday, December 3, 2014

Beli anak kucing mix Parsian berusia 2 bulan


Salam pembaca..

Sudah dekat setahun tak ada pelihara kucing sejak pindah ke Kuching ni. Yalah, dulukan rumah berletak. Ada saja kucing luar yang datang singgah minta makanan. Terus secara tak rasmi jadilah kucing sendiri. Yang apabila dipanggil, pandai datang dan, bolehlah menumpang manja hehe. Tapi sejak pindah Kuching, terutama tinggal quarters ni, memang tak adalah kucing luar nak datang kan. Sunyi betul, terutama ketika masak tu, biasanya ada saja kucing baring santai di dapur. Jadi, bila kesunyian tu sudah tak boleh tahan, marilah kita buat carian membeli kucing untuk disayang-sayang..

Mula-mula tengok kat mudah.com tapi seperti biasa, kucing yang ada breed istimewa dan juga cantik, memang tergolong dalam golongan harga mahal, dan kadang-kadang mencecah sampai ribuan ringgit. Kita orang cuma nak cari kucing yang biasa. Ada mix pun tak terlalu pure, supaya senang nak jaga, dan tak mudah sakit. Mula-mula terpikat dengan mix maincoon dan british shorthair, budget dalam lingkungan RM450-RM600 (nampak kat group facebook). Tapi niat untuk tengok dulu tu susah tercapai sebab tuan punya kucing terlalu sibuk, tak ada masa. Kebetulan ternampak dalam mudah.com ada orang jual anak kucing berusia 2 bulan. RM300 seekor. Masa tu nampak ada 3 ekor. Terus wassapp, dan buat temujanji nak tengok keesokkan harinya bertempat dirumah penjual tu.

Bila tiba di depan rumah penjual tu, memang terus nampak anak-anak kucing tu dalam kandang didepan rumah. Hehe, terus kenal. Memang terus terpikat apatah lagi anak-anak kucing tu comel comel. Harga RM300 tu terus dikurangkan ke RM250. Jadi, taraaa... kami dah ada kucing kesayangan, yang dinamakan LUNA (betina), mak parsi, bapa kucing biasa. Walaupun bulu tak lebat sangat tapi, bagi kami dia sangat comel....dan nakal huhu...

Hari-hari permulaan, memang sukar juga sebab Luna ni tak mahu dalam kandang. Asyik mengiyau minta keluar (pada hal sebelah malam dan masa tak ada orang kat rumah saja pun dalam kandang). Huhu.. Rupa-rupanya dia nak bila kita masukkan dalam kandang, terus angkat dia letak kat tempat tidur yang beralaskan kain, ok, dia terus senyap dan tidur.. Oh macam tu pun ada hehe.. Lepas tu baru perasan Luna ni persis gambar kucing kat makanan whiskas dia, beza warna mata saja :)











.

4 comments:

mycutekidsmyinspiration said...

ya Allah comelnya!! dulu Umi akak suka sangat kucing sampai ade sekandang kucing belakang rumah..tapi lama-lama takda orang yang nak jaga bila kitorang semua dah masuk asrama lah kawen lah..hehe

www.adaa-inspiration.com

alin said...

wah mesti kenangan manis kan :)

yuna said...

hi...nice to meet you....

Mrs. A said...

errrmmmm... geramnya tengok anak bulus tu