Lulu Pages

Terkini dari alin

Monday, December 1, 2014

Pengalaman beli tudung bawal di Aidijuma Concept Store Summer Mall, Kota Samarahan


Salam Pembaca..

Sejak beberapa bulan ni memang terjebak sangat dengan tudung bawal aidijuma ni. Untuk pengetahuan semua, di Sarawak ni, satu-satunya concept store yang ada hanyalah di Summer Mall, Kota Samarahan. Dari pengamatan alin, di sini, bila setiap minggu ada saja design baru keluar, tak adalah ekstrim macam concept store tempat lain. Sampaikan ada yang bertarik tudung, baris panjang seawal pagi dan selalu kecewa tak dapat beli. Di sini, biasanya keadaan tu santai-santai saja. Untuk alin pun, selalunya berlenggang saja datang, lepas tu ambik masa hampir setengah jam juga untuk belek-belek tudung bagi mengelakkan ada defect.

Tapi kebetulan datang sabtu lepas, untuk 8 design BL (black label) terbaru Aidijuma ni, terkejut juga tengok keadaan yang jauh berbeza berbanding biasa. Kedai belum buka, orang dah mula berbaris depan kedai. Bila kedai dah buka, jurujual tu agihkan setiap design ikut kehendak pembeli. Lepas tu masalah pula timbul sebab ada beberapa design tu ada defect yang sangat ketara. Kena pilih betul-betul. Hehe, geram juga tengok keadaan yang berbeza daripada biasa ni.

Tapi rupa-rupanya ada kisah disebaliknya. Menurut jurujual tu, minggu lepas masa design baru WL (white label) keluar, orang sampai berebut tarikh tudung tu dari rak, sampai ada yang koyak.. Hah??? Gila ganas kalau macam tu. Jadi, untuk mengelakkan keadaan yang sama berulang, mereka terpaksa ubah cara. Bagus jugalah, sebab nampak lebih sopan. Cuma alin betul-betul tak berkenan melihat seorang pembeli tu, ambil satu kali banyak satu-satu design, lepas tu duduk dilantai, pilih tudung yang tidak ada defect, kemudia tudung-tudung tu di longgok atas lantai sebelum ditindih dengan paha.. Adoi, dah macam kain buruk dia buat tudung tu..

Apa pun, dengan kejadian ini, dah boleh agak juga, keadaan concept store disini pun akan jadi agak tidak terkawal seperti concept store lain tidak lama lagi.. hehe..




.

3 comments:

Mrs. A said...

white label, black label hanya peminat aJ yang mengetahui ngeh!ngeh!ngeh!

Ummi Hanie said...

wah ramainye serbu aidijuma.... terbaik...

Aisyah Ghazi said...

Nk tnye, ada info tk ada lgi ke store aidijuma di sarawak? ke di kota samarahan je?
Anyway, free2 jemput ke blog saya untuk info2 kekal fit and slim.

>>>Tips Slim & Fit Semula Jadi!<<<