Lulu pages

Terkini dari alin

Wednesday, September 12, 2012

Tujuan utama akhirnya terlaksana.. Syabas!


Bersambung dari entri sebelum ni..

Awal pagi tu, bangun dan bersiap, dan terus turun lobby hotel sebab nak sarapan. Kebetulan masa yang sama. ada tiga kumpulan yang sedang mengadakan kursus di hotel ni. Kira ramai jugalah kat situ masa tu. Sebaik lepas sarapan, kita orang bergegas pula bergerak menaiki kereta menuju kompleks pentadbiran kerajaan persekutuan sabah. Maklumlah, temuduga bermula 8 pagi, dan dengar cerita kena jalan awal, takut sesak.. Banyak kereta kat KK ni.. Alhamdulillah, kami selamat tiba di situ 7.30 pagi. Cari pejabat SPA, dan bila disana, encik suami masuk dalam bilik khas, owh kebetulan ramai juga yang temuduga masa tu.. Pelbagai jawatan dan kementerian. 

Sempatlah alin surf internet kat situ.. (laptop baru..ekeke, nanti ada masa kita buat entri eh). Dengan kakak main samsung tab dan adik dengan ipad nya.. Dalam pada tu, terasa jantung laju jer mengepam. Aih lain orang yang temuduga, lain pula yang berdebar..

Dan bila dah selesai, alin dan suami berserah/bertawakal. Semua usaha telah dilakukan, dan kami yakin, jika ditakdirkan rezeki itu kami yang punya, ianya akan tetap menjadi milik kami. Lega, tujuan utama ke sini sudah terlaksana, dan kini masa untuk enjoy...ekeke..

Sebelum tu singgah kat McD makan, sebab lapar sebelum menuju ke Inanam. Hobi encik suami adalah tengok kereta. Kat Tawau takde dealer Honda. So kat KK, cuba test drive untuk CRV dan Altis. Ehmmm, boleh tahan juga. Tapi rasanya, tak berapa sesuai dengan citarasa kami suami isteri. Bukan niat nak beli kereta baru pun sebenarnya, sebab kereta yang sedia ada ni pun baru pakai 2 tahun lebih. Dah beberapa kali berulang alik ke Sandakan, Semporna, Lahad Datu dan juga Kota Kinabalu. Tak ketinggalan dalam tirp kali ni, kereta ni dah sampai kat atas 'kepala' peta Sabah, iaitu tanjung simpang mengayau (itu di entri akan datang). Dan setakat ni perfomance memang superb, takkan nak tukar kereta kan? Tunggulah 5 tahun akan datang kot..




@ Bersambung lagi di entri seterusnya...





.