Lulu pages

Terkini dari alin

Tuesday, April 23, 2013

Pengalaman menemui Datu seri Musa Aman


Military Community Volunteering Day (MCVD)
Batalion Ketujuh Rejimen Askar Melayu Diraja
Kem Kukusan, Tawau
pada 6 - 7 April 2013
Mulai 8pagi ~ 5.30ptg

-Pameran peralatan/aset ketenteraan
-Tempur tanpa senjata ATM/Kawad senyap TLDM
-Persembahan Hiburan
-Cenderahati/Cabutan Tiket Bertuah


Salam pembaca..

Hari tu kebetulan bangun awal, keluar sarapan kat restoran, dan sebelum order sampai, sempat belek FB sekejap, terus terlihat event ni yang kebetulan tengah dibuat di Dewan Masyarakat Tawau. Masa tu memang tak rancang nak pergi mana-mana, hanya turun untuk sarapan. DSLR pun takde bawa, tapi ada iphone, so kira dah okey sangatlah tu.


Sampai kat kawasan ni dah dekat tengah hari.. Ampun itu bukan sarapan lagi dan macam makan tengah hari hehe.. Ramainya orang kat sini, panas terik tu dah tak diendahkan lagi. Satu hal yang alin perasan, polis dan tentera memang dah jadi artis, sejak kejadian di Lahad Datu dan Semporna. Mana-mana ada jer orang nak bergambar, tak ketinggalan keluarga kecik ni ^___^. Walaupun berpeluh, sana sini alin tengok senyum jer..hehe


Baru jer sampai, Datuk Seri Musa Aman sampai dengan rombongannya. Bukan main meriah. Sampai kakak pun hairan, dan tanya, siapa tu abah.. Kerana kedudukan kami yang jauh, memang susah nampak muka orang penting Sabah ni dari dekat. So bila dah round semua tempat, kita orang masuk balik bahagian pameran peralatan dan aset ketenteraan. Nak tengok senjata pun kena tunggu giliran. Ramai sangat orang. Tapi memang dapatlah.. Ambil gambar pun dapat. hehe.. Asyik berjalan, tak sedar Datuk Seri Musa Aman berdiri depan jer. Terus minta tolong dengan bodyguardnya, untuk beri kakak bergambar dengan Datuk tu.. hoho, selamba jer kan, terus alin snap guna iphone, bukan sekeping, dua keping gambar..



@ aktiviti yang tak dirancang itu biasanya lebih menyeronokkan..






.

No comments: