Lulu pages

Terkini dari alin

Thursday, June 12, 2014

Pemandangan Gunung Kinabalu dari dalam penerbangan menuju ke Tawau


Salam pembaca..

Dah banyak kali menaiki penerbangan antara Tawau dan Kota Kinabalu. Tapi memang selalu tak perasan pemandangan menakjubkan ni, boleh tengok Gunung Kinabalu tersergam indah dari dalam kapal terbang. Subhanallah, betul-betul boleh nampak dengan jelas puncaknya. Rasanya, kalau kamu menaiki penerbangan awal pagi, mesti boleh nampak orang mendaki kat atas puncak gunung tu. Sebab alin pernah nampak ketika lalui pergunungan ni menaiki kereta disebelah pagi. Waktu yang paling tepat ialah ketika matahari terbit..

Peluang melihat pemandangan menakjubkan ni tak dilepaskan begitu saja. Terus capai handphone dan ambil gambar. Cantikkan? Memanglah cantik. Biasa kalau dari bawah, selepas jam 9 pagi memang susah nak nampak puncak gunung ni disebabkan sudah tertutup dengan kabus. Tapi melalui penerbangan ni, dalam pukul 10 pagi, masih boleh nampak dengan jelas puncak gunung tu.


Ada kisah disebalik kepulangan kami kali ini. Inilah kepulangan yang pertama sejak 'tinggal' kat Kuching ni. Agak kekok juga, tapi perjalanan yang singkat ni nampaknya terancang dengan begitu baik, dan walaupun banyak juga duit yang habis ( yelah dari Kuching ke Tawau kena naik 4 penerbangan ulang alik, sebab takde direct flight. Kena melalui Kota Kinabalu), sekurang-kurangnya kami enjoy..dan misi utama kami kembali dapat dilaksanakan dengan jayanya





.