Lulu pages

Terkini dari alin

Monday, April 23, 2012

Mungkin bukan rezeki kita


Pulang dengan motor birunya, encik suami sempat mengacah kakak dan adik yang berada di garaj.
Tapi sebaik saja melangkah masuk melalui pintu rumah, ada berita yang kurang enak didengar..
Nampaknya rezeki kita 6 bulan lepas, tidak berkesinambungan untuk bulan-bulan seterusnya..
Apa boleh buat, kecewa memang sangat kecewa, tapi mungkin ada hikmah disebaliknya kan..


DOA itu senjata org beriman. Doa yg segera dimakbulkan tanda Allah sayang pada kite.. Doa yg lambat dimakbulkan tanda Allah uji kesabaran kite.. Doa yg tak dimakbulkan tanda Allah nak beri yg lebih baik daripada yg dipohon... Jangan sesekali kite bersangka buruk kepada Allah! 


Petikan dari pesbuk Neena Anuar'

dengan kata-kata itu, semoga akan datang, ada rezeki yang lebih baik buat keluarga kita..
doa hari-hari, dan encik suami, sila ambil cuti yang panjang, sebab dah lama sangat tak cuti, untuk refresh ;). Semoga encik suami tabah dengan dugaan ini, dan ayuh, tugas seorang isteri adalah melegakan hati suami dan doakan hanya yang terbaik.. Semoga rezeki besar menanti di depan.. amin!






.

14 comments:

Eny Yusnizar said...

Insyallah.... sama2 lah kita berdoa.. :)

Yumida said...

dugaan driNya...hope sis sekeluarga tabah n tenang menghdpi nya...kita msg2 diuji...termasuk sy sndiri...moga Allah memudahkan pintu rezeki kita

Nini D.. said...

insyaAllah...moga keluarga Ain dimurahkan rezeki yg berlipat ganda..salam kenal dari Nini :)

Spudin said...

singgah -2 jenjalan sini ...follow sini ..entri bagus :D ..jemput la ke blog ye..ada kenduri khatan saya buat kali kedua..bhahahaha

fizafantagirO said...

sabar .. kalau bkn rezeki kita , yg dah duduk dalam mulut pun blh keluar blk .. i'allah ada yg lebih nikmat menanti :)

Rafflesia™ said...

As-salam dan hi,

dari segmen kak lulu cun! jom blogwalking ke blog saya..http://lovestory313.blogspot.com

semoga tabah hadapi sebarang dugaan yang mendatang.. insyaAllah..

syieda,

Michelle Hopell said...

singgah :)

missina said...

insyaAllah,,ada rezki lain lg tu,,,salam kenal,,dtg balas kunjgn juge,,;)

Hanum said...

hye..alin@lulu pages..salam kenal jugak.doa itu pembuka pintu rezeki. jgn berhenti berdoa k?

Si Matatajam said...

Follow sini bleh kan...kan..kan.. Berdoalah hanya pada yg Maha Esa.

Kak Nam Kepoh!! said...

mungkin ada hikmahNya..kak nam singgah dan follow sini.. :)

Trica Jus said...

mari lapangkan hati...!hha

hazfee said...

sabar. InsyaAllah akan ada rezeki lain lebih baik menanti :)

Cik Penguin_Solehah said...

insyallah,sabar ye.. Mungkin allah nak gantikan dengan rezeki yang lagi baik^^