Lulu pages

Terkini dari alin

Friday, April 13, 2012

Dimanakah korang semua??

Sejak beberapa bulan yang lalu, Bobo beranak 3 ekor (kucing), lepas tu tinggal anak dalam bonet kereta, alin dan abah (suami) terpaksa simpan mereka dalam kandang. Masa tu susahnya, mana nak bersihkan najis dan jaga makan minum mereka. Dan yang lebih susah, bila nak bagi makan, masukkan tangan dalam kandang sebab Bobo liar sangat. Dan beberapa kali juga kena cakar.. huhu, melekat kuku kat kulit.. Pastu berdarah, pedih berhari susah nak hilang..


Dah hampir 2 bulan, lepaskan semuanya biar bebas jalan kat area rumah.
dari depan rumah, kebelakang rumah, wah bebasnya dapat jalan.. Dan tak sedar, walaupun dah beberapa kali anak-anak kucing ni jatuh longkang, mereka dah besar.. Dah tak perlu nak risau kalau jatuh longkang, sebab dah pandai naik sendiri..


Masa alin tulis entri ni, dah 2 hari anak-anak kucing tu tak balik. Yang ada hanyalah Bobo, miaw-miaw dibelakang rumah minta makan. Rasanya nak tanya dia mana hilang anak-anaknya, mustahil lah dia nak jawab. susahnya dalam hati.. Dimana korang eh? Pulanglah.. Tulang ikan dah banyak alin simpan kat peti sejuk.. Kompem kenyang nanti.. Tapi akan kembalikah mereka yer? aneh..........






.

No comments: