Lulu Pages

Terkini dari alin

Monday, September 10, 2012

2+1 dan percutian yang sangat memenatkan....tapi Happy!!

@ sapi nangoh-Telupid

Alhamdulillah, urusan temuduga encik suami akhirnya selesai. Duduk dalam tu tak lama, yang lama tu bila dari minggu ke minggu buat persiapan..fuh... Tapi sebelum tu, perjalanan yang jauh merupakan satu keseronokkan buat keluarga kecil kamii.. yeah.. Ke Kota Kinabalu kerana temuduga itu diadakan di sana.

Seawal 3.30 pagi lagi encik suami dah kejutkan bersiap. Sehari sebelum tu memang dah siap-siap packing semua. Dan seperti biasa, bila nak jalan jauh, tak kira guna kereta ataupun kapal terbang, mata susah nak lelap. Pusing sana pusing sini..alahai, dapat tidur pun tak boleh lena. Bila dah dikejutkan tu, mata terkebil-kebil..

Disingkatkan cerita, sekitar 4.40 pagi, semua barang dan ahli keluarga sudah berada didalam kereta. Perjalanan twu-kk dalam 575km mengambil masa lebih 8 jam. Kalau dikira, rasanya lebih tepat lagi 12 jam. Sebab kita orang tiba dalam 2 lebih di hotel. Gila lama..wee. tapi memang berbaloi sebab jauh berjalan, luas pandangan. Entah betul tak peribahasa ni. Sepanjang jalan kakak dan adik asyik silih berganti tidur. Asal bangun jer, mesti tanya dah sampai ke belum. Nampak sangatlah kan perjalanan tu jauh. Singgah sekejap di check point Sandakan, untuk top-up minyak. Lepas tu teruskan perjalanan terus ke Ranau.. Sana Ranau.. Di Ranau, rehat sejam, makan kat kfc dan top-up minyak lagi. Kemudian barulah direct terus ke Kota Kinabalu.

Alhamdulillah selamat, dan sepanjang jalan, cuaca sangat baik dan tak banyak sangat kereta. Sampai jer hotel, yer kita orang menginap di Tang dynasty Kota Kinabalu.. Sebaik check in di hotel ini, dengan biliknya yang superb besar dan ada diskaun untuk kakitangan awam ;), kita orang bersiap untuk ke Centre Point~ jalan time..




@ akan bersambung di entri seterusnya...








.

No comments: