Lulu pages

Terkini dari alin

Monday, August 27, 2012

Bila rezeki sudah datang?

Salam pembaca!

Ada sesuatu yang sangat ditunggu-tunggu oleh alin dan encik suami. Kadang tu rasanya apa yang ditunggu tu pun belum pasti akan ada ataupun tidak. So, hari-hari memang takkan lupa nak berdoa, semoga rezeki yang ditunggu tu akhirnya akan datang juga. Hari demi hari berlalu.. sampai terasa redha sangat..

Alhamdulillah, rezeki yang ditunggu tu tiba juga sebelum raya yang lalu. Masa tau berita tu, rasa nak menangis pun ada. Apatah lagi rasa gembira. Takpe, ni baru jer temuduga.. kan encik suami. Semoga rezeki yang besar tu akan menjadi milik encik suami juga. Dan secara rasminya, keluarga kecik kami ini akan berjalan jauh, bagi menyempurnakan temuduga yang dijangka akan berlangsung dalam minggu depan. 8 jam perjalanan.. memang lama, tapi harap sangat tidak terjadi seperti sebelum-sebelumnya.. Iaitu, tertidur sepanjang perjalanan.. Sangatlah rugi okeh.

Masa tu, kakak memang sekolah. Tapi pemergian kami semua ini adalah untuk menaikkan semangat encik suami. Owh rezeki, jadilah milik kami.. ^__^

Dah seminggu raya, sekarang dah tak rasa sangat dah kemeriahannya. Masa untuk kembali menjalani tugas-tugas harian seperti biasa. Sebulan berpuasa, tak banyak berat badan yang turun. Tapi dalam kurang seminggu saja, berat badan dah naik mendadak. Huhu, memang perut yang tak menahan. Sana-sini rumah open house. berkali-kali juga perut memulas. Bukan saja kerana makanan yang dihidangkan pedas, tapi juga ada tu yang dah nak basi.. huhu..

Perjalanan jauh? kemana?
Ok, next entri..ngee, doakan perjalanan pergi dan balik kami selamat, dan impian encik suami berjaya.. Insya-Allah...







.

1 comment:

boni kacak said...

semoga rezeki itu akan jadi milik awak dan suami.. amin...