Lulu Pages

Terkini dari alin

Tuesday, August 14, 2012

Ingatanku kekal pada mu duhai blog


Salam pembaca..

Malasnya nak update blog. huhu.. bukannya kerana takde idea, bukan juga kerana malas. Tapi bila terfikir nak menulis, laptop takde ditangan, dan idea tu berlalu begitu sahaja.. Terasa sangat betapa ruginya, namun nak buat macam mana kan. Itulah pengajarannya, masa yang berlalu pergi takkan dapat nak undur balik.. huhu..

tapi bila teringatkan blog ni yang jarang update, dan hanya ada paling banyak satu entri untuk seminggu, tetiba *sedih.. Tapi dalam hati, nekad nak kekal rajin update blog..hoho.. Dan sebagai ibu dua anak, juga sebagai seorang isteri sepenuh masa, jangan cerita masa yang ada.. Memang cukupppppp banyak untuk update blog, walaupun sehari satu entri. Tak kisah lah ada orang baca ke tak. Rasanya blog ni macam dairi. Apa yang berlaku tu, seronok rasanya bila kita bukukan.. Esok-esok bila kita baca, bolehlah buat diri sendiri tersenyum. Dulu, alin suka tulis dairi. Tulis setiap hari. Bila tulis tu, sekali lekatkan resit pembelian. Termasuk kalau makan aiskrim atau coklat, haa bungkusannya tu lekat kat dairi. Bukan hanya itu, lekat sekali kad raya, atau surat.. Pergh, memang tebal sangat dairi alin masa tu. itu masa sekolah. Dah lama tak buat macam tu. Masa tu terasa diri sangat superb kreatif dan bangga sebab tak pernah tinggal tulis walaupun sehari.

Dairi-dairi tu masih ada dalam simpanan. ketebalannya jangan terkejut.. hehe, sampai sekarang kalau belek dairi tu, masih boleh buat diri tersenyum dan terimbas kenangan lalu. Terutama ketika bercinta dengan encik suami. Maklumlah pilihan pasangan alin ni adalah pilihan kedua ibu bapa kami. So, masa bercinta tu kenangan paling indah sebab selalu berkaitan dengan keluarga kedua belah pihak..

Sekarang ni, nak cuba dengan blog pula, tapi tak boleh lah nak lekat apa-apa pun. hanya boleh ambil gambar dan upload dalam entri. Tapi kena berhati-hati sebab blog tak sesuai untuk sesuatu yang terlalu peribadi.. bahaya..hehe..

Dah tinggal beberapa hari lagi nak raya. Semua persiapan dah sedia, namun seperti biasa, sambutan kami sekeluarga sederhana saja. Bersederhana, namun tetap meriah.. Tetap gembira.. untuk yang bercuti, selamat bercuti.. Selamat menyambut aidilfitri..Semoga berbahagia dengan keluarga dan rakan..






.

7 comments:

♥ Vna ♥ said...

salam aidilfitri buat alin & family juga..

Unknown said...

Assalam, Selamat Hari Raya Aidilfitri juga... Maaf Zahir dan Batin... (^_^)

maszull said...

assalamualaikum alin....sentiasa dekat di hati yer..;)

Unknown said...

Selamat hari raya!!

Unknown said...

inilah kenangan kita untuk satu hari nanti kan? untuk bakal cucu2 kita

Kancil 8349 said...

kita yang bergelar blogger nie pasti ndak dapat melupakan apa yang kita miliki...walaupun sehari ndak update ada je yang tidak kena

Cik Farhana said...

Salam syawal cik Alin..thanks for following me dear :) salam kenal..