Lulu pages

Terkini dari alin

Tuesday, June 26, 2012

Semuanya sudah berakhir...


Percutian yang singkat telah berakhir.
Letih memang letih. Kaki tangan dan belakang sakit, walaupun percutian yang singkat, apatah lagi bila si adik berdukung sepanjang jalan. Lepas dengan mama, dengan abah, bergilir-gilir tak kira siang ataupun malam bila jalan.. Letih mengangkat budak 2 tahun lebih ni.. Selamba jer kan minta dukung, malasnya dia jalan. Bila duduk, ok lah, terus minta tab nak tengok mr bean.

Bila duduk kat LCCT tu, perhatikan orang ramai dengan situasi masing-masing. Ramai yang nampak susah-payah mengangkat bagasi masing-masing. Terus terikir masa tu, lecehnya bercuti.. Yelah, pergi satu beg, balik dah tak tau nak berganda berapa banyak beg. Bila naik bas dari KL Sentral ke LCCT, hah baru tau bahana berbelanja tak beringatkan. kita orang takdelah macam tu kan. Pergi satu beg, balik pun satu beg. Tapi pergi beg tak penuh, balik agak penuhlah juga. Tapi bila tengok orang lain, hoh, gila, sampai berpeluh mengangkat bagasi. ada tu dengan keluarga.. Anak kecil dah lah 4 orang, bagasi lagi. Belum lagi timbang beg, kan terlebih muatan, kena lagi dengan bayaran lebihan muatan.

Apa yang tak bestnya, bila lama tak bercuti, nak sangat bercuti. Kalau boleh nak hitung satu-persatu hari tu biar cepat pergi. Tapi bila dah berada ditempat orang, alahai, hati teringat dengan rumah. kenapa macam tu eh? Teringat kereta sendiri, sebab bila tempat orang asyik jer jalan kaki, naik tren, teksi dan bas. Kaki yang tak tahan woo.. Kan bagus ada kereta, boleh duduk dengan selesa. Lepas tu teringat dengan katil sendiri. Walaupun bukan berharga beribu riban, tapi selesa sangat. Tak usahlah cerita mengenai makan.. Lidah dah muak makan kat luar. Masak sendiri lagi sedap kan.

Muehehe, layan jer lah saya merapu. Tapi bila dah balik, tiba-tiba nak holiday lagi sekali. Nasib baik poket dah nipis. Tengoklah, dalam perancangan memang nak kesuatu tempat dalam masa terdekat ni. Tapi tak pasti lagi jadi ke tak.

Destinasi cuti keluarga kecik kami ni, biasa dah buat orang lain - Kuala Lumpur. Tapi, untuk review dan gambar dari mata alin, adalah lain daripada orang lain.. Nanti kita share perlahan-lahan...





@ Bingit telinga, asal masuk teksi, pemandu teksi suka pasang radio/lagu kuat-kuat. Bila kita nak berbual dengan dia, dia tak reti pun nak slow kan. ke memang tak peramah yer???






.


2 comments:

Nini D.. said...

pemandu teksi tu tak reti cakap melayu kot :)

TIGA MINIT said...

sesekali pergi bercuti biasala macamtu...alhamdulilah dpt g...ni keja x dpt g mana2 lagi...sedih