Lulu pages

Terkini dari alin

Friday, June 22, 2012

Perjalanan yang menggembirakan

Rancangan bercuti ini sudah lama dirancang. Hampir setahun yang lalu. Masa tu memang kira sangat berbaloi sebab dapat beli tiket kapal terbang murah. Banyak sangat save. Dan sudah pasti percutian sebegini, akan menggembirakan anak-anak, iaitu kakak dan adik. Sejak seminggu yang lalu, baru beritahu mereka mengenai percutian ni. Sebab tak mahu mereka excited terlalu awal. Dan sejak dari itu, semngatlah kakak dan adik, hari-hari tanya pasal cuti ni. Bila nak jalan, nak kemana, tinggal dimana, berapa hari. Naik bosan juga nak menjawabnya..hehehe.. Adik pula bila ditanya, nanti dalam kapal terbang nak duduk kat mana, dia cakap kat atas tingkap..wee, maksudnya kat sebelah tingkaplah tu. bila dah dekat nak jalan, jawapan tu dah berubah pula, duduk dekat mama.

Destinasi percutian kali ni dalam negara saja. Untuk keluar negara, memang ada dalam perancangan. Semoga akan tercapai juga lah nanti.

Terbang waktu malam memang agak menggerunkan. Apatah lagi bila selalu tengok rancangan siasatan kapal terbang terhempas kat tv, pelbagai kemungkinan buruk mulai melekat kat dalam kepala. Sadis, menunggu giliran untuk masuk ke dalam kapal terbang, berdiri kat tangga dan memerhatikan badan kapal terbang, terbayang pula kes keretakan kapal terbang dalam rancangan tv tu. retak sikit jer boleh menyebabkan kapal terbang terhempas dan semua penumpang terkorban. Haish, gila punya fikiran. Sempat beristighfar, pergilah hai fikiran negatif.

Sepanjang perjalanan pun bayangan negatif tu masih menghantui sebab agak 'bergelora' juga sepanjang perjalanan. Kapal tu macam kat laut. Goyang sana, goyang sini. Nasi ayam yang dah selamat sampai kat dalam perut tu pun macam nak ter-blueekk balik kat luar.

Apa pun, ini penerbangan pertama adik dengan sit dia sendiri. Maklumlah dia dah lebih 2 tahun sekarang. Suka tengok gelagat mereka yang excited tak sudah. Kalau percutian dihargai macam ni, memang selalulah mama dan abah bawa terbang. Insyaallah kalau budget ada, okeh jer. Cuma lain kali cubalah elakkan penerbangan malam, sebab ngeri weh...ekeke... Apalagi penerbangan lebih 2 jam, terasa terlalu lama... Bila nak sampai ni..



@ kolumpo, here we came >.<

No comments: