Lulu pages

Terkini dari alin

Friday, June 8, 2012

Library di mata kanak-kanak


Berkunjung ke library adalah sesuatu yang paling kanak-kanak gemari. Ini adalah kerana banyak buku yang bakal menarik perhatian mereka. Kesempatan cuti sekolah beginilah, membuatkan alin akhirnya berkesempatan membawa kakak dan adik ke perpustakaan berhampiran.

Seronok melihat mereka berlari-lari sambil senyap, ghairah melihat buku-buku yang banyak. Secara automatik mereka memang senyap, sebab kat sini kan memang senyap jer. Duduk kejap, lepas tu bangun dan ambil buku lain. Muehehe, menarik. Dan adik kerap kali minum, penat katanya. Lepas tu nak mr. Bean ( tgk kat tab) sambil nenen (menyusu).


Sebuah buku 'National Geographic' mengenai shark menarik perhatian adik. Bila dia tunjukkan pada alin, kebetulan buku dengan tajuk yang sama ada kat atas meja juga, dia terlopong hairan. Sama katanya. Ekeke, lengkap buat memek muka macam shark kat muka depan buku tu. Lari sana lari sini. Kebetulan tak ramai orang petang ni. Buatlah adik asal jangan bising dah ler.. (^_^)" .

Memang lama dah tak ke mari, kalau dulu memang selalu, pinjam buku dan baca. Tapi walaupun dah lama tak kesini, keadaannya masih sama. Takde perubahan pun. Aircond masih kurang sejuk. Hiyahhh....






.

3 comments:

Hazrina Sallehuddin said...

Library.. lama dh tak pi.. last pi taun lps..hehe..

Teenager Housemaid said...

jarang dapat pergi library.. tapi saya jenis memang suka membeli buku..nak baca buku apa2 kebanyakan akan dibeli atau pinjam dari kawan..hehe..

bestnya kalau kat rumah ada library sendiri..:)

aTy _faRed~ said...

eerrr..lame giler kot tak ke library..sejak abes belajar..oohh sadis..huhu..