Lulu Pages

Terkini dari alin

Monday, June 4, 2012

Cuba 2 kali, dan jumaat ni kali ketiga.. semoga kali ni akan berjaya!


Salam..
Lama tak update blog. Yer saya akui. Kadang-kadang tu terasa macam nak menaip, tapi bila depan keyboard, cerita hilang entah kemana.. Dalam 2 minggu dah 2x berulang alik ke hospital. Bukan sebab sakit atau menjenguk orang sakit, tapi pasal nak derma darah. Dah lewat hampir 2 bulan dari jadual asal, dan 2 kali tu jugalah tekanan darah rendah. rendah sampai tak boleh derma. Alahai susahnya lah kan nak derma darah. Tapi, semangat kuat ni, sebab rasanya jumaat ni akan kembali ke hospital lagi. Staff di hospital, sila jangan muak tengok muka saya.. [Nasib baik encik suami kerja kat hospital, leh cover malu asyik ke hospital kan]..


Bila difikirkan, kenapa agaknya darah tu asyik rendah jer. Dah cuba macam-macam cara untuk naikkan. Jaga pemakanan, dan makan iron tablets pun sudah. 2 bijik pun.. Tapi tekanan darah masih juga rendah. Derma darah owh derma darah. Tak cukup dengan kita sanggup derma, badan pun belum tau 'nak' derma. Minta-mintalah kali ketiga ni boleh.


Tapi tak dinafikan, antara punca keadaan macam tu adalah kurang tidur dan terlalu banyak fikir. Kita mungkin tak rasa, tapi hanya batin yang tau. Bila check, owh mungkinlah.... Nampaknya kena lebih relax.. Huhu, cemburu dengan orang lain yang takde masalah nak derma darah. Datang jer blood bank, terus boleh derma.. :(





@ Mari ke blood bank, hospital berhampiran untuk derma darah.






.


3 comments:

Puan Awin said...

sy nya rutin 3 bulan sekali...kali terakhir derma bln april lepas, so, bln julai nnt br leh derma lg...

9n0L4 said...

ololo ciannye die. saya puak tak cukup berat. hee.

Fariz Reza said...

Assalamualaikum (^_^) datang follow blog ni. Follower yang ke- 118 .

Nanti jikalau ade kelapangan , awak tinggalkan jejak link blog awak di sini ya Exchange link

nanti saya dapat Blogwalking awak selalu (^_^)

Hope dapat jadi rakan yang sejati dalam blogger ni ya , kita gunakan peluang ini sebaiknya untuk mengeratkan lagi hubungan antara 2 blogger (^^_)
Salam perkenalan ; ) sekali lagi dari Fariz Reza .