Lulu pages

Terkini dari alin

Thursday, August 2, 2012

Ya, agak lega.. Sekarang masanya untuk bertenang

Hai pembaca!

Oleh kerana entri sebelum ni kerana kerisauan mengenai baju raya, sukacita dimaklumkan masalah itu telah selesai.. Pagi petang siang malam, asyik tengok internet, cari baju yang dirancang nak sedondon dipagi raya. Harga pun boleh tahan mahal sebab kebanyakan penjual online ni dah tak menerima tempahan. Berat hati. Tapi beberapa hari kemudian encik suami bawa anak beranak ke mall berhampiran, jalan-jalan dulu katanya. Manalah tau ada yang berkenan. Petang sebelum jalan (jalan malam), woo hati tersangat teruja nak jalan. Maklumlah dibulan puasa ni memang jarang nak jalan. Lebih banyak duduk kat rumah saja.

Not, bad kan pilihan baju. Masa kat internet memang dah rancang nak serba pinky. Wah, pecah tradisi sebab tak pernah lagi pakai warna tu. Tengok pilihan baju melayu encik suami kat mall tu takdelah mahal macam kat internet. Malahan ada pilihan berjenama pula tu. Risau sebenarnya kalau beli kat internet sebab encik suami ni agak cerewet pasal pilihan baju. Itulah selalu lebih baik tak payah beli katanya. Ataupun tersimpanlah kat almari, tak dipakai. Tapi yang best nya, kat mall tu oleh kerana banyak pilihan, alin dapat tengok wajah encik suami teruja nak memilih. Tengok punya tengok.. hah, kan dah terembat sedondon warna ungu. Pilihan yang mengejutkan..hehe..

Tapi malam tu, hanya beli 3 pasang. Cadangnya, biarlah adik pakai baju raya kakak yang dulu. Baju tu pun hanya pakai sekali, lawa dan mahal tu.. Kan macam membazir pula kalau nak beli lain. Tapi yang tak kenanya, warna baju tu hijau daun pisang. Lawa memang lawa. Tapi tak sedondonlah kan. Orang lain ungu, dia sorang jer hijau. 3 pasang baju tu pun dah RM3++. Huh, jeling-jeling encik suami, dia selamba jer. Jarang lak dia nak belanja sebegitu banyak untuk sesuatu yang hanya pakai sekali dua jer kan. Bila balik rumah malam tu, tak rasa sedap hati lak sebab memang tak lengkap nak sedondon.

Bincang dengan encik suami, so, esoknya, kembali ke mall.. Dan alhamdulillah dapatlah pakaian untuk adik pula. Yeah tahun ni lengkap sedondon. Cis, baju kecil macam adik pun dah harga RM86 tau.. Mahal tapi baju tu memang lawalah. Kena lagi dengan rambut famous si adik tu, cute lah dia raya ni.. Alhamdulillah, lepas tu tak payah tengok warna-warna lagi.. Tugas selesai!

Hari ni dah berapa hari puasa eh? Tak terkira lak. Tapi alhamdulillah, kakak masih steady meneruskan puasanya. Hebat! Kadang tu bila dia balik sekolah (isnin-jumaat, pagi petang ada aktiviti), nampak juga dia letih, tapi dia tetap bertahan. Caiyok kak..






@ Korang dah ada baju raya? Apa pilihan warna korang??







.

3 comments:

AyueJean said...

Tema family AJ thn lepas purple gak...
Tapi AJ sorang sesat warna merah..
Hehehhe.....
Thn ni blom pk lg kaler ape...
Petang ni baru nak pegi tgk...=D

Kancil 8349 said...

ndak ingat sudah apa warna sebab beli sebelum puasa

boni kacak said...

bestnya bila dapat shopping untuk raya kan.. hehe