Lulu Pages

Terkini dari alin

Thursday, October 10, 2013

Pesta Buku POPULAR di Dewan Masyarakat Tawau 6-15hb oktober 2013


Salam pembaca..

Ketika ini sedang berlangsung pesta buku di Dewan Masyarakat Tawau.. Wei julung-julung kali diadakan di Tawau ni, agaknya disebabkan sambutan yang kurang menggalakkan dari penduduk Tawau, tapi diskaun yang agak kecil juga sebenarnya memainkan peranan yang besar okey.. Huhu, setakat 10%? Bila kira dalam satu buku tu dalam RM2-RM3 saja pun, lebih baik alin beli online, lagipun bila tengok novel-novel yang ada jual kat pameran POPULAR ni, takdelah baru pun. Sepatutnya bawalah sekali novel-novel keluaran terkini, macam bulan september dan oktober. Paling tidak pun bulan ogos atau julai kan. Ni takde. huhu.. Dan kebanyakan dari novel tu alin sudah miliki, so untuk pameran buku ni, takde beli satu novel pun..

Alin ni ada satu perangai tau. Bila kat kedai buku atau dalam pameran ni, asyik pandang orang lain yang tengah blurr nak pilih mana satu novel yang bagus dan berbaloi untuk dibeli dan dimiliki, nak saja bagitau atau suggest novel-novel yang best. Huhu, silalah jangan salah beli. Kebanyakan beli novel-novel yang nipis dan tak best :( sebab tak alert pun. Novel-novel yang baik dan boleh baca berkali-kali macam karya Melur Jelita dan beberapa novel adaptasi dipandang sinis saja.. Owh terus rasa nak buat penguguman, sila beli novel ni, novel tu. Haha, apakan daya, terus insaf kat situ. Tapi sejujurnya, alin lagi suka bila blurr nak pilih dan beli novel, ada orang yang suggest berdasarkan pengalaman membacakan..

Ya, membaca adalah hobi yang tak dapat dipisahkan dengan alin. Dan rasanya malang sangat tinggal kat Tawau ni, kedai buka yang paling besar pun jarang sangat jual buku yang terkini. alin google okey, dan memang alert sangat mana-mana novel terkini. Memang membeli melalui online adalah opsyen pertama, tapi alangkah baiknya jika membeli kat kedai dan terus dapat pegang dan baca kan. Hehe, hari tu turun KL dan KK, memang memborong sangat. Sampai tak larat tangan nak bawa. Sampai encik suami selalu geleng kepala dan tanya, boleh tak tukar hobi lain? Hobi yang lagi murah? Atau pun bila dah selesai baca, boleh tak 'let go' saja novel-novel tu? Hehe, alin saja geleng kepala sambil tersenyum, sebab selalu bila dah selesai baca sesuatu novel, tetap akan ulang baca. Harap sangat suatu hari nanti dapat beli dalam pameran buku kat KL pula.. Masa tu mesti berbaloi beli sebab ada diskaun besar kan.

Sekarang ni, kakak pun dah terjangkit sama. Asyik saja nak bawa kekedai buku. Dan bila si abah bising, dia akan cakap, abah tak boleh marah, membaca kan menambah pengetahuan.. Ish, itu alin takde ajar okeh.. hahaha sabar sajalah encik suami bila bulan-bulan kena sediakan peruntukan hanya untuk buku. Bukan sikit, beratus tu. Selalu juga dia sindir kan, hei nak exam ke? :P





@ Bising-bising pun, encik suami tetap benarkan kita orang beli buku tiap bulan.. tenkiu encik suami *hugs*





.

1 comment:

aizamia3 said...

Kat Shah Alam baru2 ni ada pesta buku kat Karangkraf.. ;)
dapat jugak sambar 2, 3 buah novel.. tapi bila dah beli simpan.. baca ntah bila..