Lulu Pages

Terkini dari alin

Wednesday, August 29, 2012

Nak sangat, tapi keadaan belum mengizinkan



Salam pembaca...

Pernah tak dalam hidup ini, korang nak sangat sesuatu, tapi tak mampu ataupun tak dapat nak mendapatkannya? Bagaimana perasaan korang masa tu?

Beberapa hari ni asyiklah nak sangat dengan sebuah laptop, biru nipis dan ringan itu. Terbayang-bayang tangan yang halus ni, menekan keyboard cantik tu sambil update blog dan surfing internet. Sebenarnya harganya bukannya mahal sangat pun.. Tapi, mungkin ini bukan masa yang sesuai untuk keluarkan duit :(
Laptop yang ada ni pun dah pakai lebih 4 tahun. Dah memang bila-bila masa sahaja nak mogok. Kadang tu tak boleh on lah, sangkut lah.. Entah banyak sangat penyakitnya. Tapi rasa sayang dengan laptop ni, jangan ceritalah, sebab dah pakai lama. Macam ada sentimentel value lak kan dengan barang ni.

Tapi sebenarnya masa beli laptop ni dulu pun, harga nya bukannya mahal pun. Tapi sebenarnya masih terasa lagi perasaan gembira dan bangga masa mula-mula memilikinya dulu.. ya, ya, alin memang seorang yang sangat menghargai. Tapi, harap-harap sangatlah dia tak rosak dalam teruk sekarang ni.. Nanti dulu eh.. Banyak sangat movie, lagu dan gambar dalam ni, kena cepat transfer..huhu..




@ Sebenarnya, ada benda lain lagi yang dalam hati nak sangat. Tapi percayalah, bila kita tak dapat apa yang kita nak, tiada gunanya kita rasa kecewa, sebab mungkin masa ni belum rezeki kita lagi.. ye tak??






.

5 comments:

♥ Vna ♥ said...

setuju sgt! keinginan nie susah nak dibendung/disekat...dah nama pun manusia mesti ade macam² keinginan cuma janganlah taksub sgt nak capai jika bukan dalam kemampuan kite ;-)

eh, saya pun banyakkkk sangat keinginan..makin panjang dah list hikhikhkk

Unknown said...

err..mohon jangan beli jenama acer.. sebab brand ni la yang paling banyak masalah.. nak beli, saya sarankan brand asus

Cik Farhana said...

Betul..slalu melalui saat nih..time kte nak sesuatu, time tuh la kte xdapat. tp ada hikmah sume tuh,,dr ctu jugak kte blaja erti kesabaran, b'jimat cermat, & matang b'fikir..akhirnya kte akan dpt yg lebih baik lg dr ape yg kte idamkan sblm nih..Tuhan maha pemurah & penyayang:)

skuterlady.blogspot.my said...

akak pernah have to wait until about 10 years to get something yg akak nak sesgt...see... lama kan?!

Anisa Anuar said...

paham sgt...tp bila seru dh sampai suruh beli...tu..beli jgk nnt

read this one,
http://anisa-mylife.blogspot.com/2012/10/41-wordless-wednesday-choi-minho.html