Lulu Pages

Terkini dari alin

Monday, October 22, 2012

Sambutan hari lahir bersama - Kakak dan adik

Banyak kek, yang atas sekali dari Wawa

Kita hold sementara percutian di KK hari tu, sebab ada beberapa entri lagi terperam.

Sejak akhir-akhir ni busy sikit, sejak adik keluar wad.. Tapi takpe, kita boleh cerita perlahan-lahan...

Oleh kerana hari lahir kakak dan adik jatuh pada bulan yang sama, alin dan encik suami, memang suka buat sambutan tu sekaligus. Sama dengan alin yang hanya berbeza beberapa hari dengan encik suami, dan sambut sekali, kakak dan adik juga takde hal nak sambut sekali.

Adik lahir 6hb dan kakak 17hb. Ya berbeza tahun yer.. Lama tak buat sambutan birthday party besar-besaran, biasanya hanya makan kat luar, atau beli kek then tiup lilin.. Pernah buat duu, sekali masa adik 1 tahun, sekarang adik dah 3 tahun :)

Dan buat pertama kalinya, semua lauk dan hidangan alin masak sendiri. Encik suami macam biasa, mula-mula ngelat (mengelak) tak nak buat. Takut alin penat katanya. Setelah pujuk demi pujuk, okay encik suami setuju, jemputan adalah keluarga sebelah suami, dalam 25 orang. Tapi sebelum tu, memang dia bagi pilihan juga, konon untuk 1-2 lauk tu kita kateringlah. Lagi senang. Dia nak alin jadi tuan rumah yang tau beres..hehe... Tapi alin memang nak juga masak dan sediakan semua sendiri.. Sebab alin tau alin boleh buat!!

Bila tibanya hari tu. alin pun siap masak dan buat apa yang patut.. kemas rumah, hias... Dan dalam hati memang agak risau juga sebab first time masak untuk seramai itu. Bukan risau sebab tak pandai masak tau.. hehe, kalau tak pandai masak, taklah alin dan encik suami berisi.. ekeke.. Untuk lauk, ayam masak kicap, udang tumis kunyit taucu, pajeri nanas dan sayur kangkung tumis udang kering. Pencuci mulut, buah betik. Awal-awal lagi dah ingatkan encik suami, masa orang makan nanti, jangan sibuk nak tanya sedap ke tak makanan, sebab buat macam tu, nampak macam tak yakin dengan masakan isteri..ehehe

Alhamdulillah segala-galanya berjalan lancar. syukur... terus encik suami nak buat lagi...
kakak dan adik dapat banyak hadiah, dan yang paling penting 2 budak cute ni gembira..




@ Kerana 1st time buat, masih fail dalam anggaran nasi.. banyak lebih hah... dan... ramai puji lauk simple alin sedap............... :)





.

1 comment:

Cik Farhana said...

Happy Birthday to both of them !

Sedap'y kek ! Da la memang teringin sangat mkn kek skrg nih wuuuu ~