Lulu pages

Terkini dari alin

Thursday, May 24, 2012

Bangga dengan kamu kakak...

Bulan oktober ni, genaplah usia kakak 9 tahun.. Dah jadi anak dara rupanya anak mama ni..
Dah besar. tak sangka.. macam baru jer semalam mama sakit 6 jam lahirkan kamu..

Semalam, keputusan peperiksaan pertengahan tahunnya, sudahpun selamat sampai ke tangan. Susah nak harapkan yang tinggi untuk si kakak sebab orangnya yang aktif dan nakal. Ada jer lah kan komplen dari sekolah..huhu. Tapi untuk kesekian kalinya, keputusan peperiksaannya memang sangat membanggakan. Nakal tapi bijak yer kak??

Memang sangat mencabar memiliki anak seperti kakak.
Walaupun perempuan, tapi aktif macam lelaki. Dan dia mewarisi sifat terpuji (bagi saya) abahnya.. Iaitu sangat peramah. Campaklah kat mana pun, pasti boleh hidup. Maksudnya, letaklah dia kat mana pun, tetap akan ada kawan. Memang sangat peramah ok..

Semalam pergi kenduri rumah neneknya, sampai jer, terus tarik lengan baju kurung dan tolong makcik-makcik kat situ buat kuih onde-onde. Gigih, duduk kat situ hampir sejam, sampai siap. Wah orang pun hairan, anak sapelah kan.. hoho...


Bangga dengan kamu kakak, semoga jadi anak yang baik, dan pintar, juga dapat menunjukkan contoh teladan yang baik buat adik....





.

1 comment:

hajar said...

saya pun tumpang bangga... smg jadi anak yg solehah ye...