Lulu pages

Terkini dari alin

Thursday, July 19, 2012

Jom makan 'Kampung Boy'


Sejak minggu lepas dah terlihat iklan ni bila lalu kat hotel ni. Dan iklan ni memang menarik hati sebab dah biasa dengar kalau buffet makanan oversea. Barat lah maksudnya.. Memang dah biasa. Tapi untuk makanan kampung, tertanya-tanya juga apalah agaknya resepi juadah yang disediakan hotel tu. Apatah lagi harganya memang murah dan berbaloi untuk jenis 'buffet'. Boleh makan sampai tak larat..hehehe

Oleh kerana bulan puasa ni dah dekat sangat, dan memang takde masa nak menyinggah ke hotel tu, dalam hati memang terasa jer nak singgah.. Kebetulan kakak sakit sejak selasa. Muntah-muntah tak pandai berhenti. Sebenarnya perkara biasa, sebab kakak memang macam ni dari kecil. Salah makan tak boleh, minum susu pun tak boleh. Dapat tahu abahnya bagi dia minum kacang soya awal pagi isnin di sekolah. Soya, dia boleh minum, tapi tak boleh banyak. Rasanya sebab itulah. Dan seperti biasa bila dah muntah, dia akan muntah sampai habis makanan dalam perut.Berkali-kali sampai lemah. Minum air suam pun..blueekkkk..

So malam tu bawa dia ke kecemasan, doktor periksa dan bagi dia ubat.. Maka hari rabu (semalam), dia tak ke sekolah. Wah, peluang untuk merasa kampung boy.. (encik suami cakap kampung boy).. Resepi yang disediakan memang berbaloi. Untuk dewasa RM16.50 dan kanak-kanak RM9, adik free.. Nasi/nasi goreng/kuetiaw. Lauk, ada kambing masak kurma, sotong masak lada kering, kari ayam, ketam, pajeri nanas, tauhu rebung masak lemak.. Lepas tu ada gado-gado dan banyak lagi.. tak ingatlah nak senaraikan semua. Tak termasuk pilihan kek, puding dan aiskrim.. pergh.. 2 kali ambil dah kenyang.. :p

Oleh kerana kakak tak berapa sihat, dia makan aiskrim jer..

Wah, selamba makan resepi kampung boy, hari ni teringat lagi kat makanan tu.. Macam nak pergi lagilah kan.. Lagipun hari ni kakak dah sihat, walaupun dia masih belum sekolah... wee...kakak...jom.... Tapi memang dah tak sempat, sebab besok mama ada hal dengan nenek cina.. lepas raya kita pergi eh..?




@ Resepi kampung ni memang dapat sambutan yang menggalakkan. Haraplah lepas raya nanti ada lagi kan. Takde snap gambar makanan sebab hanya bawa ipad masa ni..






.

1 comment:

Boni Kacak said...

harga pun berpatutan lah...