Lulu pages

Terkini dari alin

Tuesday, January 15, 2013

Apa cerita kakak di darjah empat..

Pemandangan dari kelas kakak di tingkatan 4 'Bukit Tg. Batu'

Salam pembaca.
Tahun ni kakak, berusia 10 tahun, maknanya dia dah darjah 4. Ya, dia dah besar sekarang. Kasut pun dah saiz 5 =.=' . Dan memang dah banyak beza sejak dia di darjah 4. Sekarang masih lagi ada lupa kerja rumah dan lupa bawa buku. Tapi dah semakin kurang sangat berbanding mula2 dia sekolah disini. Sekarang kelas pun dah tinggi sangat. So, pernah jugalah dia mengadu sakit betis. Sebab terpaksa naik tangga yang tinggi. hehe, tapi alin cakap, lama-lama biasalah. Lagi pun masa dia darjah 3, tingkat bawah jer dari tingkat sekarang, bukannya jauh sangat pun beza..

Tahun ni pun dia dah tak mahu pakai beg sorong macam travelling tu. Dah nak pakai yang main sikut belakang. Mulanya memang berat nak bagi, lagipun encik suami cakap, kerana buku di sekolah cina ni banyak, beban pun mestilah berat, kan. Takut lak dia susah nak meninggi. Tapi akhirnya kami akur juga, sebab dan tahun-tahun nak macam tu.. okey kita orang consider, lagipun ada pilihan lain. Kalau berat sangat, bolehlah tambah bawa beg lain lagi, so beban tu akan berkurang. Senyum lebar jer dia lepas beli beg tu.

Selalu waktu rehat, dia lebih suka turun bawah, makan dikawasan kantin atau pondok kat taman-taman kawasan sekolah. Dia memang tak beli dari kantin, sebab dia bawa bekal setiap hari. Kakak ni tak boleh makan sebarang. Perut dia sensitif. Apatah lagi kalau ada produk susu. Biasanya dia akan muntah berhari-hari. So, memang dah selalu ingatkan dia, tak boleh makan bekal kawan, beli kat kantin atau kongsi makanan orang lain. Dan yang paling selamat adalah makan bekal yang dia bawa dari rumah.

Hanya tinggal 2 tahun dia akan ambil UPSR. But, she still my baby.. hehe masa bersalinkan dia, teriak alin yang paling kuat dalam labour room tu.. Alhamdulillah dia dah besar sekarang.. Belajar rajin-rajin kak, semoga jadi orang yang berguna suatu hari nanti.. amin!






.

No comments: