Lulu pages

Terkini dari alin

Thursday, June 9, 2016

Matte Lipstick khas buat siapa yang ingin tampil natural dan sesuai dengan apa saja majlis

Salam pembaca..



Bagi wanita terutama yang sudah mendirikan rumahtangga dan memiliki anak-anak kecil memang agak sukar untuk mengenakan lipstick yang berkilat atau berminyak takut pula terkena anak dan agak cerewet juga penjagaannya. Ada beberapa tips agar lipstik tahan lama dan tidak mudah pudar. Iaitu dengan cara menggunakan matte lipstick. Jenis lipstik yang satu ini memang amat diminati oleh para wanita kerana dapat tahan lebih lama berbanding jenis lipstick lainnya. Teksturnya yang kering dapat membuat jenis lipstik yang satu ini sukar pudar dan luntur.

Bagi alin, lebih selesa mengenakan matte lipstick yang tidak dinafikan, kita akan tampil lebih natural. Dah encik suami pun selalu ingatkan, warna-warna macam matte lipstick ni lebih sedap mata memandang hehe.. Dengan matte lipstick juga amat sesuai dengan penampilan dalam apa saja majlis yang alin hadiri. Tak perlu nak pening-peningkan kepala nak fikir mengenai lipstick yang sesuai dengan warna bajulah, warna tudung ataupun warna beg. Masa untuk bersiap memang singkatlah hehe.



Nah dibawah ni adalah tips untuk anda mengenakan matte lipstick.. 

1. Sebelum anda menyapu lipstick tersebut pada bibir anda, pastikan anda menggunakan skrub bibir terlebih dahulu untuk membuang sel-sel mati dan menjadikan permukaan bibir anda lebih lembut. Ini adalah bertujuan untuk
2. Kedua, sapukan lip balm terlebih dahulu pada permukaan bibir anda. Penggunaan lip balm ini adalah untuk merawat dan melembapkan bibir anda.
3. Kemudian, gunakan pensel bibir untuk membuat garisan pada kedua-dua bahagian bibir anda. Gunakan warna pensel bibir yang lebih terang daripada warna lipstick mendapatkan sapuan lipstick yang rata. balm ini adalah untuk merawat dan melembapkan bibir anda. anda.
4. Seterusnya, sapukan lipstick dengan rata pada kedua-dua bibir anda dan pastikan ia
5. Selepas sapuan yang pertama, ambil tisu dan tekapkan pada bahagian bibir anda.
6. Selepas itu, anda haruslah melalukan sapuan lipstick yang kedua dan sama seperti tidak disapu dengan terlalu tebal. Kemudian, sapukan bedak pada bahagian bibir secara menyeluruh. dengan sapuan yang pertama, pastikan ia tidak terlalu tebal.



.

No comments: